RSS

BICARA NOTA FIKIR UNTUK ZIKIR

06 May

 
14 Komen

Posted by di 6 Mei 2010 in Pengumuman

 

14 responses to “BICARA NOTA FIKIR UNTUK ZIKIR

  1. شاح

    6 Mei 2010 at 12:20 pm

    Assalamualaikum.. Ala, semalam ke? Dah lepaslah..

     
  2. IMEda

    6 Mei 2010 at 10:54 pm

    aah la… dah lepas laa😦

     
  3. hartini

    7 Mei 2010 at 10:10 am

    salam.sy pun trlepas.ruginya~

     
  4. kadir

    7 Mei 2010 at 11:58 am

    Alhamdulillah semalam saya mengikuti siaran di ikim. Terima kasih atas perkongsian ilmu. Semoga ustaz istiqamah dalam mencetuskan fikir untuk zikir.

     
  5. fadilah

    7 Mei 2010 at 3:31 pm

    Salam…Gigit jari…tunggu punya tunggu, sampai masa terlupa. Xde rezeki…

     
  6. Yusmiza Abu Yamin

    7 Mei 2010 at 4:06 pm

    salam,

    balik keje smlm, tgh driving i sempat dgr.. adore la dgn penulis ni.. rs tenang sgt ngn bicara beliau smlm🙂

     
  7. JambuManis

    7 Mei 2010 at 9:54 pm

    salam,

    Alamak ruginya..

     
  8. Zayu Hisham

    8 Mei 2010 at 7:05 am

    Alhamdulillah, saya sempat mendengar sesi temu bual tersebut. Saya yakin ramai pendengar terkesan mendengar ulasan Tuan Pahrol.

     
  9. Muhammad Munzir

    8 Mei 2010 at 3:50 pm

    assalamualaikum..ustaz,tntang bengkal yang bakal di adakan itu di mana sy boleh dapatkan maklumat selanjutnya?

     
  10. gentarasa

    9 Mei 2010 at 2:39 pm

    Salam kadir,
    Jazakallah. Syukran atas doamu. Semoga saudara juga diberkati allah dgan iman dan taqwa. Amin.

     
  11. gentarasa

    9 Mei 2010 at 2:44 pm

    Salam Zayu,
    Sebenarnya, yang mencetuskan tenaga untuk menulis bukan minat semata-mata. Tetapi rasa ingin memperbaiki diri dan orang lain – jiwa daie. Banyak kelemahan yang perlu setiap kita perbaiki.

     
  12. gentarasa

    9 Mei 2010 at 2:58 pm

    Salam Yusmiza,
    Semoga ada kebaikan yang lebih daripada kita jangkakan. Dan dijauhkan daripada bahaya yang kita tidak sangkakan. Amin.

     
  13. gentarasa

    9 Mei 2010 at 3:00 pm

    Salam,
    Alhamdulillah… saya sempat pula singgah di Danau hati. Syukran.

     
  14. Yusmiza Abu Yamin

    14 Mei 2010 at 5:27 pm

    salam ustaz,

    bnyk artikel n nasihat ustaz yg sgt berhikmah. saya dpt menerimanya berbanding sesetgh pendakwah yg menyakitkan hati.. ramai belia spt sy, sgt keras hati utk menerima nasihat n teguran, tp setelah membc artikel ustaz n mendgr sndiri nasihat ustaz di radio, diri ini sgt menerima, sentiasa teringat2 kata2 & nasihat2 ustaz. sy juga sebarkn kpd kwn2 sy yg lain yg selama ni amat jrg mendekati pendakwah.. dan ternyata mereka lbh menerima isi nasihat ust drpd ust2 or pendkwh2 yg lain. sy juga cuba berubah ke arah yg lbh baik.

    sy suke mndgr ceramah2 agama tp malangnya cara penyampaian pendkwah membuat sy meluap2 n benci dgn setiap kata2 yg mereka keluarkan walaupun hakikatnya ape yg mereka katakan tu benar.. alhamdulillah nasihat ust berjy membuat sy suke n cintakan nasihat yg ust bg.

    malah, dlm kereta sy, hr2 mndgr IKIM berbnding sblm ni sy hnye suke mndgr channel radio yg lain. sy ade usaha utk mendgr n mendekati pendkwh tp jd benci bile mereka x cuba utk menympaikan nasihat tu dgn cara paling berhikmah. sy pasti ust mesti perasan x ramai org yg da jauh menyimpang suke mendkati pndkwh n mndgr nasihat2 agama, hnya suke berkwn n bergaul ngn sesama mereka je. sama la dgn manusia yg baik2 benci dgn manusia2 yg da menyimpang jauh ni. yg da baik alhamdulillah, tp yg tidak bagaimn pula?

    yg da baik, hanya perlu maintain kebaikan tu, yg x, perlu ade cr yg lbh bijaksana utk bwk ke arah kebaikan tu.. mcm mn caranya, sy sndiri pun x blh nk terangkn.. tp nasihat ust da berjy buat sy n kwn2 sy berubh walaupun blum sepenuhnya. dlm blog n fb khususnya bnyk artikel dr pndkwah lain yg beria2 menyampaikan dakwah pdhal x msuk dlm otak, hati n x bg kesan lgsg dlm diri malah menyampah dgn mereka (pndkwh) sama spt pndkwh yg menyampah dgn kemungkaran yg ade.

    if possible, sy nk minx emel ust utk tnya bnyk lg perkara. x selesa berbicara di blog. bnyk lg yg sy nk blja. trm ksh yg x terhingga sbb meluangkn ms m’bc & reply komen sy..

     

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: